Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123 RF

A 4 legjobb házi fájdalomcsillapító

2019. February 7.

Van köztük mindennapi konyhai alapanyag, étel és gyógynövény is, egy közös bennük: remek fájdalomcsillapítók. Természetesen a gyógyszerek hatékonyságát és szükségességét nem firtatjuk, csupán arra szeretnénk biztatni mindenkit, hogy kisebb fájdalmak, sérülések kezelésére bátran forduljon először a természet patikájához.

 

1. Kurkuma

A kurkumát minden curryrajongó ismeri, hiszen ez a fűszer nagyban hozzájárul az étel karakteres ízéhez és jellegzetes arany színéhez. A finom aromák mellett kurkumint is tartalmaz, amely erős antioxidáns és gyulladáscsökkentő hatású anyag. Megakadályozza, hogy a szabad gyökök károsítsák sejtjeinket. A gyulladásos folyamatoknál nem csak a tüneteket, hanem a kiváltó okokat is kezeli a kurkuma, így lesz igazán hatásos.

 

2. Csontleves

A csontleves kollagént, prolint, glicint és glutamint tartalmaz, ezekre az anyagokra mind szükségünk lenne, de a modern étrendünkben nem igazán vagy csak kis mennyiségben találhatóak meg. Ráadásul a csontból, velőből és bőrből készülő leves nagyon finom, és több olyan tápanyagot tartalmaz, amely gyulladáscsökkentő hatású. Zselatintartalma révén a csontleves csökkenti a súrlódásokat az ízületeinkben, a glicin és prolin gyulladáscsökkentő, izomnövelő és szövetjavító egyben.

 

3. Szegfűszeg

A szegfűszeg olyan édes-fűszeres ízű fűszernövény, amely külsőleg alkalmazva és elfogyasztva is kifejti fájdalomcsökkentő képességét. A fájdalomcsillapító hatást az eugenol nevű vegyületnek köszönheti. Sokan használják fejfájások kezelésére, fogfájásokra vagy kisebb gyulladások visszahúzására. Még gombás fertőzések ellen is hasznos lehet, bár ezen hatása még további kutatásokat igényel. A szegfűszegolajat a fogínyre kenve eredményesen kezeli a fogfájást, de közvetlenül a fájó izmokra kenve szintén hatásos. A túl sok olaj azonban károsíthatja bőrünket, így csak mértékkel használjuk. Fontos tudni, hogy a véralvadásgátlót szedőknek a szegfűszeg minden formája tabu.

 

4. Fekete nadálytő

Egy biztató tanulmány arról számol be, hogy a növény a kutatásban részt vettek 95%-ánál volt hatásos a hátfájással szemben. A kutatók szerint ez az allantoin és a rozmaringsav tartalma miatt lehet. Utóbbi felel a gyulladás- és fájdalomcsökkentésért, az allantoin pedig az új bőrsejtek növekedését segíti elő. Fogyasztása viszont nem ajánlott, csak külsőleg használjuk.

 

Forrás: Nutrition Explained

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Így készítsünk házi diákcsemegét

Így készítsünk házi diákcsemegét

Ma van a trail mix, vagyis a diákcsemege napja!
Meccsnézéshez ideális: 12 házi chips

Meccsnézéshez ideális: 12 házi chips

Ha elkapott a fociláz és minden este a tv előtt ülünk, akkor könnyen és gyorsan elkészíthető, házi rágcsákkal tankoljunk fel. Ezek egészségesebbek, mint bolti társaik.
20 ázsiai étel házilag

20 ázsiai étel házilag

A kedvenc ázsiai éttermeinkben kapható ételeket házilag is könnyedén el tudjuk készíteni. Csupán a különleges hozzávalókat kell hozzájuk beszerezni.

Napi ajánlatunk

Top videók