Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123 RF

9 dolog, amiért szeretjük az édesburgonyát

2018. október 14.

1. B6 vitaminban gazdag. A B6 vitamin segít lebontani a homocisztein aminosavat, ami ellenkező esetben érelmeszesedést, és ezen keresztül szív- és érrendszeri megbetegedéseket okozhat.

2. Gazdag C-vitamin forrás. Azzal mindenki tisztában van, hogy a C-vitamin segít megvédeni a szervezetet a megfázások ellen, de azt kevesen tudják, hogy milyen fontos szerepe van a csontok és a fogak felépítésében, az emésztésben, de még a vérsejtek termelődésében is. Gyorsítja a sebgyógyulást, kollagént termel, így javítja a bőr rugalmasságát, és a stressz elleni harcban is kikerülhetetlen. Segít a méregtelenítésben is.

3. Sok D vitamint tartalmaz, segít a csontok felépülésében. A D vitaminnak rendkívül fontos szerepe van az immunrendszer megfelelő működésével kapcsolatban. Vitamin és hormon egyszerre, megfelelő mennyiségű napsütés hatására épül fel az emberi szervezetben. A szezonális affektív zavar (SAD) alakulhat ki, ha nem jutunk elég napfényhez, ez D vitamin hiányhoz vezet.

A D vitamin fontos a szervezet energiaszintjének, a hangulatunk alakulásában, megerősíti a fogak, a csontok, az idegek és a bőr egészségét.

4. Az édesburgonya tartalmaz vasat, és támogatja az immunrendszert. A szervezet számára a vas nem csak az energiaszint miatt szükséges. Fontos szerepet játszik a vörös és fehérvérsejtek termelésében, a stressz kezelésében, és az immunrendszer megfelelő működésében is.

5. Sok magnéziumot tartalmaz, ami segít csökkenteni a stresszt, segít ellazulni. A magnézium fontos szerepet játszik az artériák, a vér, a szív, a csontok, az izmok és az idegek működésében.

6. Kitűnő káliumforrás. A kálium az egyik legfontosabb elektrolit, ami segít szabályozni a szívritmust, és az idegek működését. Segít az izmoknak ellazulni, csökkenti a duzzadásokat, védi és ellenőrzi a vesék működését.

7. Nem terhelik a szervezet cukorháztartását. Az édesburgonyában található cukor fokozatosan kerül be a vérkeringésbe, így segít egyenletes szinten tartani a vércukorszintet.

8. Az édesburgonya segít a rákmegelőzésben és felveszi a harcot az öregedés jeleivel szemben is. A narancssárga színe is jelzi, hogy carotinokban, elsősorban béta-carotinban rendkívül gazdag. Ez az A vitamin elővitaminja. Javítja a látást, megerősíti az immunrendszert, hatékony antioxidánsként harcol a rák kialakulása és az öregedés jelei ellen.

9. Nagyon változatosak. Próbáljuk ki őket pirítva, püréként, párolva, sütőben vagy grillen sütve. Adhatjuk leveshez vagy pörkölthöz, vagy tegyük egyszerűen a zöld saláta tetejére. Grillezhetjük hagymával, vagy zöldpaprikával, és készíthetünk belőle szendvicset. Smoothie-ként is isteni.

 

Forrás: care2.com

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Gyömbéres édesburgonyakrémleves

Gyömbéres édesburgonyakrémleves

Egzotikus-krémes burgonyaleves gyömbérrel, cukorral és kókusztejjel.
Édesburgonyás lencsés rakott pulyka

Édesburgonyás lencsés rakott pulyka

Fantasztikus egytálétel maradék pulykasültből, édesburgonyából és lencséből, az igazán hideg napokra.
Tunéziai édesburgonyás szőlős fánk

Tunéziai édesburgonyás szőlős fánk

Tunéziai édesség, roppanós külsejű fánk golyócskákat a szőlős ragu teszi izgalmassá, és az édesség tálalásakor a tejföl teszi teljessé az élményt.

Napi ajánlatunk

Top videók

Tojásos burgonya

Egyszerű, laktató fogás, ami mellé elég salátát, savanyúságot tálalnod.

Halas melegszendvics

A megszokott tonhalkonzerv helyett ezúttal tengeri halfiléből.

Olívás-fetás csirke

Villámgyors ebéd, ha nincs sok időd főzni.