Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123 RF

7 tápláló étel az alacsonyabb koleszterinszintért

2018. November 20.

Szervezetünk folyamatosan termeli a koleszterint, amelyre egyaránt szükségünk van sejteket és hormonokat előállítani, ételt emészteni és D-vitamint generálni. Probléma akkor alakul ki, ha túl sok koleszterin van a szervezetünkben, ugyanis az szívkoszorúér-betegséghez és szívrohamhoz vezethet. A magas koleszterinszint adódhat helytelen táplálkozásból, de olyan betegségekből is mint a cukorbetegség, illetve a máj- és vesebaj. Vannak gyógyszerek, amelyek szabályozzák a koleszterinszintet, de a tudatos táplálkozás, a mozgás és a fogyás szintén hatalmas segítség lehet.

Avokádó

Gazdag telítetlen zsírban és rostban, ezek mind jótékonyan szabályozzák a koleszterinszintünket. Használjuk majonéz helyett szendvicsekhez vagy salátákhoz. Készíthetünk belőle smoothie-t vagy avokádókenyeret. A cukkinihez hasonlóan szinte mindenben el lehet rejteni semleges íze révén.

Hüvelyesek

A bab és a lencse is jó választás. Használjuk fehér liszt és rizs helyett, mert rostokban, ásványi anyagokban és növényi fehérjékben gazdagok, így csökkentik a koleszterinszintet. Együnk legalább napi fél csészét, persze minimális sóval és ne zsírral készítve.

Halak

A tonhal, a lazac és a szardínia omega-3 zsírsavat tartalmaznak, amelyek csökkentik a koleszterinszintünket, ráadásul még gyulladáscsökkentő hatással is bírnak.

Zab és árpa

A finomított gabona káros a koleszterinszintünkre, ezért fehér liszt helyett inkább teljes kiőrlésű gabonákat fogyasszunk.

Fokhagyma

A fokhagymáról régóta tudjuk, hogy egészséges (és még a vámpírok sem támadnak majd meg minket…). Csökkenti a vérnyomást és koleszterinszintet.

Gyümölcsök

A gyümölcsök rengeteg olyan tápanyagot tartalmaznak, amelyek segítenek abban, hogy egészségesek maradjunk, azonban a rosttartalom az, amely a koleszterinszintünket pozitív irányba tudja befolyásolni. Ilyen szempontból a leghasznosabb gyümölcs az alma, a narancs és más citrusféle, a szőlő és valamennyi bogyós gyümölcs.

Zöldségek

A gyümölcsökhöz hasonlóan sok zöldségfélének is magas a rosttartalma, és mivel a kalóriatartalmuk alacsony, a fogyásban szintén segíthetnek. Ehetjük őket nyersen, pirítva vagy főzve. A sárgarépa, a zöldborsó, a zöldbab, a burgonya és a padlizsán mind kiváló választás.

+ 1, a kedvencünk: fekete csokoládé

A minimum 75% kakaótartalommal rendelkező fekete csoki nem csupán finom, hanem csökkenti a vérnyomásunkat és a koleszterinszintünket is.

 

Forrás: Health & human research

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Így készítsük az avokádóvajat

Így készítsük az avokádóvajat

Nem, ez nem ugyanaz, mint a guacamole.
Vöröslencsefőzelék baconnel, római köményes lepénykékkel

Vöröslencsefőzelék baconnel, római köményes lepénykékkel

Mindig tartok otthon egy zacskó vöröslencsét. Finom és tápláló, ráadásul gyors megoldás: mivel nincs szükség előzetes beáztatásra, egy-egy rohanós napon is előkaphatom. Két módon szeretem a legjobban: paradicsomosan, sok-sok kakukkfűvel és zsályával, vagy curryvel és gyömbérrel.
Töltött kagylótészta

Töltött kagylótészta

A tészta világnapjára

Napi ajánlatunk

Top videók