Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: shutterstock

7 ok, amiért muszáj quinoát ennünk

És azt tudtad, hogy kik fedezték fel?
2016. szeptember 16.

Először az inkák vették észre 4 ezer évvel ezelőtt, hogy a quinoa magok emberi fogyasztásra alkalmasak. A quinoát az inkák aranyának is nevezik, mert úgy hitték, hogy erősíti a katonák állóképességét.

Jöjjön 7 előny, amit bárki tapasztalhat, ha ezt a szuperélelmiszert fogyasztja:

  1. A quinoa fehérjében a leggazdagabb táplálék, tartalmazza mind a 9 alapvetően fontos aminosavat.
  2. A quinoa a többi gabonánál 2x több rostot tartalmaz. A rostokról mindenki tudja, hogy megkönnyítik az emésztést. Csökkenti a vérnyomást és a cukorbetegség kockázatát, és segítenek megvédeni a szívbetegségek ellen. A rostok csökkentik a koleszterin és a vércukor szintet, fogyasztásukkal megelőzhetjük az aranyér kialakulást, és még a fogyásban is segít.
  3. Vasat is tartalmaz. A vas segít egészségesen tartani a vörösvérsejteket, és szükséges a hemoglobintermeléshez is. A vas szállítja az oxigént a sejtek között, így a vas juttatja el az izmokhoz is, megelőzve ezzel a görcsöket. Javítja az agy hatásfokát is. A megfelelő vasfogyasztás nagyon jó hatással van az idegrendszerre, a testhőszabályozásra, és az anyagcserére.
  4. A quinoa lizint tartalmaz. A lizin alapvető fontosságú a szövetek növekedése és regenerációja szempontjából.
  5. A quinoa magnéziumban gazdag. A magnézium segít ellazítani a véredényeket, így csökkenti a migrén tüneteit. Segít szinten tartani a megfelelő vércukorszintet, így harcol a 2-es típusú cukorbetegség ellen. A magnézium továbbá támogatja az inger átvitelét az idegekben, a megfelelő testhőszabályozást, a méregtelenítést, az energiatermelést, ill. a fogak és a csontok egészségét.
  6. A quinoának magas riboflavin (B2) tartalma, ezáltal javítja a kommunikációt az agy és az izmok között, és elősegíti a sejtek megfelelő energia termelését.
  7. A quinoának magas a mangántartalma. A mangán egy antioxidáns, ami segít megvédeni a mitokondriumot és a vörösvérsejteket a szabad gyököktől.

Forrás: mindbodygreen.com

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Rozé kacsamell rebarbarás quinoával és nyári salátával

Rozé kacsamell rebarbarás quinoával és nyári salátával

Fantasztikus nyári vendégváró fogás, de elkészíthetjük csak úgy saját magunk kényeztetésére is. Szánjunk rá időt és figyelmet, akkor biztos a siker!
Quinoa tabbouleh (gluténmentes)

Quinoa tabbouleh (gluténmentes)

Ez az üdítő petrezselyemsaláta hagyományosan bulgurból, azaz búzatöretből készül, de abból olyan kevés kell belőle, hogy tulajdonképpen bármilyen semlegesebb, lágyabb ízű gabonával helyettesíthető. Én most quinoával készítem, de pergősre főzött kölessel is nagyon finom.

Napi ajánlatunk

Top videók

Sonkás-bulguros töltött kaliforniai paprikák

Könnyű ebéd vagy vacsora a sütőből. A receptből az is kiderül, hogy miért érdemes elősütnöd a paprikát.

Almás rizsfelfújt

Őszi desszert, amely egy tartalmas leves után 2. fogásként is megállja a helyét.

Duplasajtos tepsis bucik

A hot dog kiflit akár így is felhasználhatod!