Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: shutterstock

7 érv, hogy halat együnk, és jobb lesz az életünk

2016. szeptember 8.

Azt biztosan tudjuk, hogy a halak rendkívül gazdagok fehérjében és számos tápanyagban, de a legutóbbi kutatások derítették ki a legelképesztőbb okot, amiért muszáj halat ennünk.

A halakról mindenki tudja, hogy alacsony kalóriatartalmú, fehérjében gazdag, elsősorban a halolaj omega3 zsírsav tartalmának köszönhetően. Az emberi test nem képes előállítani az omega3 zsírsavat, de kívül-belül szüksége van rá.

Ha a szívünk egészsége és a karcsúság utáni vágyunk nem győzött meg bennünket a rendszeres halfogyasztásról, jöjjön még 7 ok, amiért érdemes beépíteni az étrendünkbe!

1. Véd a szívbetegségek ellen. Dán kutatók arra jöttek rá, hogy azok a nők, akik szinte egyáltalán nem esznek halat, 50%-kal több szívproblémával szembesülnek. A rendszeres halfogyasztás segít megfelelő szinten tartani a vérzsír szintet, ezzel is támogatva a szív egészségét.

2. Csökken az Alzheimer kór valószínűsége. Ha hetente legalább 1x fogyasztunk halat, sokat tehetünk agyunk szürkeállományának megvédéséért. Kutatók úgy találták, hogy azoknak az embereknek, akik főtt vagy sült (de nem fagyasztott) halat esznek, jobb a memóriájuk, és általában jobban működik az agyuk.

3. Erősíti a bőrt és a hajat. A legtöbb fogyókúra negatív hatása elsősorban a bőrön és a hajon érzékelhető. A halban található omega3 zsírsav azonban kiküszöböli ezt a nem kívánt mellékhatást.

4. Segít a depresszión. Néhány tanulmány úgy találja, hogy az omega3 zsírsavak sokszor hatékonyabbak lehetnek a depresszió ellen, mint a receptre felírható antidepresszánsok. A várandósság alatt elfogyasztott omega3 zsírsav csökkenti a szülés utáni depresszió kialakulásának esélyét.

5. Javítja az agy fejlődését. A lazacban és más halakban fellelhető omega3 zsírsav segíti az agy fejlődését, elsősorban gyerekkorban. Kisgyerekek halfogyasztásáról mindenképpen egyeztetni kell a gyerekorvossal.

6. Magas a D vitamin tartalma. Vannak olyan halak, amelyekből még napsütés nélkül is tudunk D vitamint nyerni. Már egy adag lazac is fedezi a napi D vitamin szükségletünk 75%-át.

7. Erősebb spermiumok. Tanulmányok bizonyítják, hogy az egészséges étrendet követő, így rendszeresen halat is fogyasztó férfiak spermái mozgékonyabbak és erőssebbek, mint kevésbé egészségesen étkező társaiké.

 

Forrás: everydayhealth.com

 

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Citrusos, gyömbéres tökpüré korianderes halfasírttal

Citrusos, gyömbéres tökpüré korianderes halfasírttal

Egy szuper szezonális zöldség és egy autentikus cigány recept házassága a következő páros, új, izgalmas formában.
Egy szó, mint száz, együnk halat!

Egy szó, mint száz, együnk halat!

Horvát Sára nyári halak kalauza
Együnk halat egész évben! Összeszedtük az érveket

Együnk halat egész évben! Összeszedtük az érveket

Az sajnos köztudott, hogy Európában a magyarok eszik a legkevesebb halat, évente átlagosan 4-5 kg-ot fejenként. Ennek nagy részét is főleg karácsonykor. Varga Anita, a Kapj rá! kampány dietetikusa 5 érvvel támasztja alá, miért érdemes halat fogyasztani egész évben.
Budaörsi halászkikötő

Budaörsi halászkikötő

Mutatunk képeket!

Napi ajánlatunk

Top videók

Túrós-mustáros csavart rúd

Hétvégére vagy akár a gyereknapi bulira?

Harcsaburger

Kaporral és olajbogyós szósszal, finom harcsafiléből.

Sós rétesszendvicsek

Klasszikus szendvics helyett jöhet rétes uzsonnára?