Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123 RF

6 zsírégető étel, amit a téli szezonban is bevethetünk

2019. január 29.

A nagy tavaszi megújulásnak, böjtnek még nincs itt az ideje, a hidegben szervezetünknek több tápanyagra, melengető ételre van szüksége. Aki mégis úgy érzi, hogy ideje nekiállni a diétás táplálkozásnak és a sportnak, kiegészítésképpen télen is bátran válogathat olyan élelmiszerek közül, amelyek segítenek a zsírégetésben.

 

1. Étcsoki

Csoki? Nem, nem elírás, ez a finomság olyan összetevőket tartalmaz, amelyek serkentik az anyagcserét. Egyikük a jól ismert koffein, a másik pedig a katechin nevű antioxidáns. Mértéktelenül persze nem ehetünk étcsokit sem, a mennyiséggel kapcsolatban legyünk óvatosak, és szorítkozzunk napi egy kockára. Így a cukor a kalóriatartalma nem múlja majd felül a zsírégető potenciált.

 

2. Édesburgonya

Az édesburgonya kiváló rostforrás. A rostdús ételek segítenek abban, hogy jóllakottnak érezzük magunkat, és közben emésztőrendszerünk működését is serkentik. Ráadásul az édesburgonya egy olyan hormont is tartalmaz, amely jótékonyan szabályozza a vércukorszintet. Fűszerezzük kedvünk szerint, főzzük, pároljuk vagy süssük, és ne készítsünk belőle cukros desszertet, ha fogyni szeretnénk.

 

3. Fahéj

A fahéjnak télen úgyis szezonja van, kössük össze a kellemeset a hasznossal! A melengető őszi-téli fűszer szabályozza a vércukorszintet, valamint javítja az anyagcserénket. Szórjuk a reggeli zabkásánkra, vagy ízesítsünk vele cukormentes nyers süteményeket, például datolyagolyót.

 

4. Körte

A téli körte könnyen beszerezhető gyümölcs ebben az időszakban. Az almához hasonlóan sok pektint tartalmaz, amely korlátozza a szervezetünk által megkötött zsír mennyiségét. Természetes méregtelenítőanyag, fogyasztása leginkább nyersen javasolt.

 

5. Pulyka

A sovány fehérjét tartalmazó húsok laktatóak, illetve megemésztésükhöz sok energiára lesz szükségünk, így gyorsítják az anyagcserét. Ezért hasznos a pulyka és a többi szárnyas fogyasztása. Részesítsük előnyben a mellhúst, de ha például comb mellett döntünk, a bőrt – bármilyen finom és ropogós – távolítsuk el.

 

6. Grépfrút

Az egész télen beszerezhető grépfrút szintén kiváló rostforrás annak minden előnyével. Jól passzol a csirkéhez és a pulykához, ezért akár egy húsos salátát is felturbózhatunk pár gyümölcsgerezddel.

 

Forrás: popsugar

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Mi a különbség a fogyás és a zsírégetés között?

Mi a különbség a fogyás és a zsírégetés között?

Egy diéta alkalmával sajnos nem csak zsírt dolgozunk le, hanem folyadékot, sőt izmot is.
A 13 legjobb zsírégető étel

A 13 legjobb zsírégető étel

A fogyáshoz alapvetően egészségesen és változatosan kell étkeznünk, de íme, 13 étel, amelyek meggyorsítják a zsírégetést.
Zsírégető kókuszos süti reggelire, uzsonnára

Zsírégető kókuszos süti reggelire, uzsonnára

Alacsony szénhidráttartalmú, finom és egyszerű recept tele rosttal, egészséges zsírokkal, tiszta fehérjével. Segít stabilizálni a vércukorszintet és a zsírégetést.

Napi ajánlatunk

Top videók

Húsos-vöröslencsés spagetti

Gyors és laktató tésztaétel a téli napokra.

Édesburgonyás palacsinta

Könnyű vacsora. Vagy extrán laktató reggeli?

Buddha-tál

Finom, egészséges, sokoldalú és a végtelenségig variálható – ez a Buddha-tál.