Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123 RF

5 jele annak, hogy kiszáradtál

A fittnessguru, Richard Simmons elmondja, mire figyeljünk.
2018. augusztus 19.

Sok közismert jele van a dehidratációnak – sárga vizelet, szomjasság, száraz száj. De mi van a nem ennyire köznapiakkal (például: furcsa viselkedés). A szakértők szerint minden tünet egyenrangú, hiszen mind jelei annak, hogy a kiszáradás átlépte a normális szintet.

„A testünknek szüksége van vízre és egyéb folyadékra, hogy megfelelően működhessen; ha dehidratálódik, egyes folyamatok nem működnek normálisan.” – emeli ki dr. Jennifer Wider, női egészségügyi szakértő, majd hozzáteszi: „a nagymértékű kiszáradásnak igen súlyos kimenetelei lehetnek.” Ilyen következmény többek között a hőguta, kimerültség, görcsök, de a legvégső esetben halál is bekövetkezhet.

Íme, 5 jel, melyből tudhatjuk, hogy ki vagyunk száradva:

1.rossz lehelet: A nyálnak egyes tulajdonságai miatt képes felvenni a harcot a baktériumokkal. Ha keveset iszunk, a nyál szintje csökken, így az a képessége is, hogy a rossz leheletet okozó baktériumokat semlegesítse.

2.zavarosan érzed magad: A rossz közérzet sok mindennek lehet a jele, de ha az utóbbi időben keveset ittunk, akkor bizony a kiszáradás egyik tünete.

3.hirtelen jövő éhség: A májnak szüksége van vízre, hogy megfelelően működjön. Ha ezt nem kapja meg, jelez az agynak, hogy szükség van üzemanyagra – és ez inkább éhségként jelentkezik.

4.a bőröd nem pattan vissza: Csípjük meg a kézfejünkön a bőrt, majd engedjük vissza. Ha minden oké, akkor gyorsan vissza is huppan a helyére. Megfelelő mennyiségű nedvesség nélkül a bőrünk könnyen veszít rugalmasságából.

5.nem izzadunk: Tipikus jele annak, hogy a szervezetben annyira kevés a folyadék, hogy magában tartja az összest. Ha ez kialakulna, mindenképp forduljunk orvoshoz.

forrás: self.com

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Tévhit lenne, hogy a folyadék gyorsítja az anyagcserét?

Tévhit lenne, hogy a folyadék gyorsítja az anyagcserét?

Táplálkozási tanácsadók vonják kétségbe ezt a régi jó tanácsot.
5 trükk, hogy több folyadékot vigyünk be

5 trükk, hogy több folyadékot vigyünk be

Vedd rá magad arra a napi 2-2,5 literre.
Szuper tippek a folyadékveszteség pótlására!

Szuper tippek a folyadékveszteség pótlására!

A kiszáradás komoly veszéllyel fenyeget, főleg a nyári hőségben. Hasznos tanácsok, hogyan is készítsük szervezetünket!

Napi ajánlatunk

Top videók

Tojásos burgonya

Egyszerű, laktató fogás, ami mellé elég salátát, savanyúságot tálalnod.

Halas melegszendvics

A megszokott tonhalkonzerv helyett ezúttal tengeri halfiléből.

Olívás-fetás csirke

Villámgyors ebéd, ha nincs sok időd főzni.