Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet

A chia mag

Sokféle módon fogyasztható ez a szuperélelmiszer
2016. október 12.

A chia-mag,- másik nevén azték zsálya – egy ősi növénynek a magja, amelyet az aztékok idejében olyan értékesnek tartottak, hogy valutaként is használták. Ebben az időben a harcosok egyik fontos táplálékának számított, hiszen kis helyen elfért, könnyű volt elkészíteni, ugyanis nem igényelt főzést. Tápanyagban és fehérjében gazdag, így kellő energiát biztosított nekik az út és a harcok során. Később feledésbe merült, majd a 90-es években újra terítékre került és igazi superfood lett belőle a 2000-es évek elejére.

Tele van ásványi anyagokkal, nagyon magas az Omega 3 és 6 zsírsav tartalma, emellett jelentős mennyiségű kalcium, réz és cink is található benne. Kalóriatartalma nagyon csekély, rosttartalma viszont magas, így hamar eltelít, táplál, ezért diétázóknak kifejezetten ideális.

Gyógyhatásairól is világszerte ismert. Kiváló immunerősítő, gyulladáscsökkentő hatású, javítja a koncentrációs képességet. Lassítja a bőr öregedési folyamatát, segít a haj, a köröm szépségének megőrzésében.

Sokféleképpen fogyasztható. Hozzáadhatjuk nyersen a reggeli müzlinkhez, belekeverhetjük tejbe, gyümölcslébe vagy akár joghurtba is.
Pudingot készíthetünk belőle, amit gyümölcsökkel, kakaóval is feldobhatunk. Emellett az őrölt magokból liszt készül, amely gluténmentes tésztaalapú ételek, vagy akár egy finom palacsinta alapja is lehet.

 

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Napi ajánlatunk

Top videók

Tojásos burgonya

Egyszerű, laktató fogás, ami mellé elég salátát, savanyúságot tálalnod.

Halas melegszendvics

A megszokott tonhalkonzerv helyett ezúttal tengeri halfiléből.

Olívás-fetás csirke

Villámgyors ebéd, ha nincs sok időd főzni.