Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet

Új celebdiéta a láthatáron

Bármit ehetünk, viszont csak 8 órán át. Sok híres embernél ez bevált.
2017. december 16.

Az időszakos böjtölés egyik példája a 8-órás diéta, melyet többek között Nicole Kidman is követ.  A lényege, hogy bizonyos ideig azt ehetünk, amit csak szeretnénk, olyan mennyiségben, amennyi csak belénk fér, viszont ezen időintervallumon kívül tilos az evés.

A trend igazából új, de hamar utat tört magának a celebvilágba. David Zinczenko írt arról még 2013-ban, hogy ha csak bizonyos időkorláton belül étkezünk – és azon kívül nem – akkor nagy súlyfeleslegtől tudunk megszabadulni. Állítása szerint az arány a 8-16: 8 órán keresztül étkezés, 16 órán keresztül nem étkezés – utóbbiba az alvásidő is beletartozik, és így már nem olyan riasztó a 16-os szám. Ráadásul valójában mindegy, hogy mit fogyasztunk abban a 8 órában, a lényeg, hogy tápláló, és fehérjében gazdag legyen.

Egy könyv is megjelent erről, melyre a híres színész, Hugh Jackman is hivatkozott egyszer: „sokkal jobban érzem magam ezzel az étrenddel, sőt, jobban is alszok.”

Mi támasztja alá a 8-16-os arányt?

Ha 8 órára korlátozzuk az étkezést, a szervezetünk izom helyett zsírt éget el, hogy energiához jusson. Emellett Zinczenko megjegyzi, a böjtöléssel természetes módon emelkedik a szervezetünk HGH (növekedési hormon) szintje, mely következtében a testünk fiatalabb és fittebb lesz. A diéta egyébiránt csökkenti az Alzheimer-kór, a rák, és a cukorbetegség kialakulásának kockázatát.

Az időszakos böjtöléses diétákból egyébként sok féle változat bukkant fel az utóbbi idpkben. Ilyen például az 5:2-es, melyet Miranda Kerr, Beyoncé, és JLo is követnek. Ezen diéta során az emberek 5 napig átlagosan étkeznek, viszont a hét 2 napján a normál kalória-bevitelük csupán 25%-át fogyasztják.

forrás: Delish

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Napi ajánlatunk

Top videók