Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123 RF

Tészta? Eheted!

2018. November 8.

Nem minden fekete és fehér, igaz ez a diétázásra és az egészséges táplálkozásra is. Egyáltalán nem biztos, hogy sokak kedvenceit, a tésztaféléket azonnal tiltólistára kell tennünk, elég, ha betartunk pár kézenfekvő szabályt. Így a kecske is jóllakik, és a káposzta – akarjuk mondani, a tészta – is megmarad.

Válasszuk a megfelelő tésztafélét!

Az első és legfontosabb szabály, hogy teljes kiőrlésű tésztát készítsünk. Ezek a fajták ugyanis olyan rostanyagokat juttatnak a szervezetünkbe, amelyeket lassabban emésztünk meg. Így a gyors jóllakottság érzetét nem fogja rövid időn belül farkaséhség felváltani, valamint vércukorszintünk ingadozását is elkerülhetjük.

Használjunk több zöldséget! Vagy készítsük egyenesen zöldségekből.

A képlet egyszerű: kevesebb tészta, több zöldség. Vegyük le a tészta mennyiségének egy részét, majd váltsuk ki szezonális zöldségekkel. Ha spenótot, paprikát, tököt, cukkinit, padlizsánt, gombát vagy brokkolit adunk az ételhez, kordában tarthatjuk az elfogyasztott kalóriák mennyiségét, ráadásul kimondottan egészséges lesz a végeredmény.

Azzal is próbálkozhatunk, hogy csíkokra vágott zöldségekkel váltjuk ki a tésztát, a cukkini, a sárgarépa, a petrezselyemgyökér és a sütőtök különösen alkalmas erre. Zöldséghámozóval vagy spirálozóval vágjuk egészen vékonyra a megtisztított zöldséget, majd bő, enyhén sós vízben főzzük ki. Egy kevés olajon át is piríthatjuk. Így a tészta „varázsa” nem vész el, kedvünk szerint tobzódhatunk a feltétekben és a szószokban.

Jöhet még egy kis fehérje?

Ha bőr nélküli csirkét vagy garnélát választunk feltétnek, tápláló és egészséges főételt kapunk. Húsgolyókat is készíthetünk darált csirke- vagy pulykahúsból, fűszeres paradicsomszósszal nemcsak ízletes, hanem igen laktató lesz az ételünk.

A szósz is számít!

Az utolsó lépés a szósz hozzáadása, de itt is vigyáznunk kell. Ha nem megfelelőt választunk, az egészséges ételből nagyon gyorsan zsíros fogásunk lesz. Ha kész, bolti szósz mellett tesszük le a voksunkat, válasszunk olyat, amely adagonként 75 kalóriánál, 3 gramm zsírnál és 150 gramm nátriumnál kevesebbet tartalmaz. A tejszínes szószok magas zsír- és kalóriatartalommal bírnak, maradjunk inkább a paradicsomos, zöldséges verzióknál. Persze még jobb, ha ezeket magunk főzzük, így garantáltan meg tudjuk válogatni a hozzávalókat.

 

Forrás: everyday health

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Töltött kagylótészta

Töltött kagylótészta

A tészta világnapjára
A chicken noodle soup, vagyis csirkés tésztaleves

A chicken noodle soup, vagyis csirkés tésztaleves

Ez az amerikai csirkeleves többek között attól lesz kicsit más, hogy a csirkét előtte megpirítjuk.

Napi ajánlatunk

Top videók