Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123 RF

Olajos magvakkal az egészségért

2018. October 22.

Az olajos magvak nagyszerű forrásai az egészséges zsíroknak és fehérjéknek, sőt egyes
fajtáik olyan tápanyagokat is tartalmaznak, amelyek csökkentik a koleszterinszintet, valamint
megakadályozhatják a cukorbetegséget és a szívrohamot. Az amerikai olajos mag emléknap
apropóján lássuk, melyek a legegészségesebb magvak!

Dió
A dió az egyik legismertebb és leggyakrabban fogyasztott magféle, az emberiség már 10 000
évvel ezelőtt is élvezte pozitív élettani hatásait. Az egyetlen mag, amely omega-3 zsírsavat
tartalmaz, ezáltal gyulladáscsökkentő hatású, csökkenti a szív- és érrendszeri
megbetegedések, illetve a cukorbetegség kockázatát. Bizonyos kutatások és állatkísérletek
ráadásul arra engednek következtetni, hogy a dióban található anyagok gátolják a rákos
sejtek növekedését a szervezetben.

Mandula
A mandula szintén a leghasznosabb magfélék közé tartozik, érdekesség, hogy rendszertani
besorolása alapján legközelebbi rokona az őszibarack. Végeztek egy kísérletet, amely során
túlsúlyos emberek napi kalóriabevitelének 15%-át mandulával fedezték. Az eredmények azt
mutatták, hogy a mandula hatására csökkent a résztvevők vérnyomása és testsúlya. Emellett
a mandula kiváló forrása az E-vitaminnak, a kalciumnak és a magnéziumnak is.

Pisztácia
A pisztácia fogyasztása egészségügyi szempontból leginkább azoknak ajánlott, akik a
cukorbetegség valamelyik fajtájával küzdenek, vagy csak egyszerűen fogyni szeretnének. A
pisztácia ugyanis olyan antioxidánsokat tartalmaz, amelyek segítenek a szervezetnek a
vércukorszint szabályozásában. És ha ez nem lenne elég, még gyulladáscsökkentő hatással
is bír.

Makadámdió
A magok királynője, amelynek szintén jelentős koleszterinszint csökkentő hatása van.

Kesudió
A kesudió éppen olyan egészséges, mint amilyen finom. Főleg ásványanyag tartalma miatt
érdemes fogyasztani, magnéziumot, foszfort és mangánt tartalmaz. A korábban említett
magokhoz hasonlóan a kesudió szintén jó hatással van a koleszterinszintre, illetve
fogyasztása cukorbetegeknek is ajánlott.

Forrás: Reader’s Digest

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

A makadámdió fogyasztásának 7 előnye

A makadámdió fogyasztásának 7 előnye

Ma van a napja az USA-ban, együnk ezt uzsonnára.
Zabos-diós gofri

Zabos-diós gofri

Dióimádók kedvenc gofrija lesz a most következő
Kalóriaszegény túrós-kesudiós sütemény

Kalóriaszegény túrós-kesudiós sütemény

Ha ti is úgy érzitek, hogy a nagy karácsonyi eszem-iszom után rátok fér némi könnyedebb desszert, próbáljátok ki ezt a habkönnyű túrós desszertet! Aki az édesítést hagyományos cukorral oldaná meg, nyugodtan helyettesítse a lenti mennyiséget 12 dkg cukorral!

Napi ajánlatunk

Top videók