Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: shutterstock

Megreformált karácsonyi menü

Ha azonban sikeresen odafigyeltünk az egészségünkre az egész év során, karácsonykor sem kell visszatérni a régen használt alapanyagokhoz, csak mert az számít „normálisnak”. Megteremthetjük ugyanazt a légkört, és elkészíthetjük ugyanazokat a hagyományos ételeket családunk számára akkor is, ha reform alapanyagokat használunk a konyhában.
2017. december 23.

A Karácsony a szeretet ünnepe, de legalább annyira szól a gasztronómiáról is, mint a családi légkörről. Szinte minden háznál hagyomány a telepakolt ünnepi asztal, melynek tervezgetését akár már hetekkel azt megelőzően elkezdjük. Ennek így is kell lennie, hiszen hozzátartozik a szokásainkhoz és az ünnepi hangulat megteremtéséhez.

Ha azonban sikeresen odafigyeltünk az egészségünkre az egész év során, karácsonykor sem kell visszatérni a régen használt alapanyagokhoz, csak mert az számít „normálisnak”. Megteremthetjük ugyanazt a légkört, és elkészíthetjük ugyanazokat a hagyományos ételeket családunk számára akkor is, ha reform alapanyagokat használunk a konyhában. Teljesen érthető, hogy sokan ilyenkor ragaszkodnak a magyaros ételekhez, és nem is feltétlenül kell ebben az időszakban kísérletezgetni újító receptekkel. Elég, ha apró változtatásokkal készítjük el azt a menüt, ami minden évben a karácsonyi asztalra kerül.

Sok család kezdi halászlével ilyenkor az ételsort. Ez egy remek választás, hiszen mi magyarok sajnos nagyon kevés halat fogyasztunk, ezáltal pedig csekély az omega-3 zsírsav-bevitelünk, ezt ilyenkor remekül pótolhatjuk. Figyeljünk oda viszont arra, hogy ne használjunk felesleges zsiradékot a leves készítéséhez (csak ami magából a halból származik), illetve tálaljuk fehér helyett teljes kiőrlésű (akár saját készítésű) kenyérrel. Ha pedig tésztát is főzünk hozzá, vásároljunk szénhidrátcsökkentett, vagy szintén teljes kiőrlésű változatot.

A főételek készítése során is törekedjünk arra, hogy éppen csak minimális mennyiséget használunk a zsiradékokból, amennyi elengedhetetlen, és származzon lehetőleg növényi forrásból (kókuszolaj, olívaolaj, lenmagolaj, stb.). Fehér liszt helyett panírozzunk zabpehelylisztbe, és bő olajban sütés helyett válasszuk gyakrabban a sütőt. A töltött káposzta és a többi nehéz étel mellett kerüljön az asztalra valamilyen sovány fehérjeforrás is (csirke, pulya, hal), illetve legyen választható köretként párolt zöldség vagy friss saláta is.

A desszertek készítésénél ne most kísérletezgessünk az eddig nem használt reformlisztekkel, mert ezekből eleinte váratlan végeredmény születhet, viszont gond nélkül helyettesíthetjük a receptekben a fehér cukrot eritrittel, ami vércukorszint-emelő hatás nélküli természetes édesítőszerként sokkal egészségesebb választás.

Olyan apró lépések ezek, amelyeket a menüsor fogyasztója gyakorlatilag észe sem fog venni, azonban nyugodt lelkiismerettel ülhetünk majd le az ünnepi asztal mellé, hiszen ezáltal is mindent megtettünk a családunk egészségéért.

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

A fogyókúra alatt se legyél éhes!

A fogyókúra alatt se legyél éhes!

Gökler Kriszti tanácsai segítenek ennek megvalósításában
Miért nem elég csak többet mozogni ahhoz, hogy fogyni tudjunk?

Miért nem elég csak többet mozogni ahhoz, hogy fogyni tudjunk?

Gökler Kriszti fitness blogger ad választ a kérdésre

Napi ajánlatunk

Top videók