Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet

A fogyókúra alatt se legyél éhes!

Gökler Kriszti tanácsai segítenek ennek megvalósításában
2017. October 21.

Az egyik leggyakoribb hiba, amibe a fogyókúrázók esnek, az az, hogy egyre kevesebbet és kevesebbet esznek annak reményében, hogy végre megmozdul a mérleg nyelve és elkezdenek leolvadni a felesleges kilók. Ennél azonban bonyolultabban működik az emberi test, legalábbis nem úgy reagál az éhezésre, mint ahogy azt elsőre gondolnánk.

Ahelyett ugyanis, hogy a kevesebb tápanyag hatására elkezdené elengedni a felesleges zsírszöveteket, elkezd újakat építeni. Ez egyfajta védekező reakció, hiszen attól „tart” a szervezet, hogy a tápanyag megvonás hosszú távú lesz, ezért elraktároz minden grammot, ami még jól jöhet a későbbiekben. Mi pedig csak annyit tapasztalunk az egészből, hogy hiába eszünk egyre kevesebbet és kevesebbet, a kilók száma mégis csak gyarapszik.

De akkor mi a megoldás? Éppen az ellenkezője. Folyamatosan biztosítanunk kell szervezetünk számára a szükséges tápanyagokat, szénhidrátokat, zsírokat és fehérjéket az egész nap folyamán elosztva, többször, kisebb adagokban. Ha ugyanis hozzászokik a testünk, hogy 3-4 óránként megkapja, amire szüksége van, akkor nem fogja a bevitt tápanyagokat elraktározni, hiszen tudja, hogy hamarosan jön az utánpótlás. Ez azt eredményezi, hogy az anyagcserénk szépen fokozatosan begyorsul, és hiába érezzük azt, mintha egész nap csak ennénk, mégis sokkal hatékonyabban tudunk majd ilyen módon fogyni. Ennek persze feltétele az, hogy megfelelő minőségű ételeket fogyasszunk el, és csak korlátozott mennyiségben.

Jöjjön két tipp ahhoz, hogy ezt a gyakorlatban is meg tudjuk valósítani:

Fogyasszunk minden étkezésnél valamilyen zöldségfélét: Amellett, hogy ilyen módon tudjuk csak fedezni a napi vitaminszükségletünket, a zöldségek a legjobb rostforrások is. A rostok pedig lassítják a többi tápanyag felszívódását, ami a gyakorlatban annyit jelent, hogy ha például valamilyen gyorsan felszívódó szénhidráttal, (pl.: fehér rizzsel) fogyasztjuk, akkor lassabban fogjuk azt megemészteni és nem leszünk már akár egy órán belül újra éhesek. Plusz a rostok beleinkben vizet szívnak magukba, amik jóllakottság érzetet biztosítanak számunkra. Ez segít abban, hogy kevesebb szénhidrátot fogyasszunk, támogatva ezzel a fogyókúránkat. Én ezért is szeretem például a spagetti tészta egy részét spirálozott zöldségekkel (cukkinivel vagy répával) helyettesíteni.

Mindig legyen nálunk valamilyen könnyen tárolható egészséges nassolnivaló: Ezzel biztosíthatjuk, hogy a főétkezések között se törjön ránk az éhség, és a szervezetünk se kapcsoljon raktározó üzemmódba. Ez lehet egy-egy darab gyümölcs, pl. alma vagy körte, vagy egy házi készítésű zabkeksz vagy müzli szelet. Ezeket akár munka vagy utazás közben is elrágcsálhatjuk, így biztosítva azt, hogy az anyagcserénk egész nap pörögjön.

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Különleges lilakáposzta saláta

Különleges lilakáposzta saláta

A hagyományos őszi libás ételek elengedhetetlen része a párolt lilakáposzta. De nem csak főételként szolgálhatjuk fel, hanem akár már az előételbe is becsempészhetjük ezt a színes vitaminbombát, ha egy finom őszies salátával is készülünk.
Így készítsd a gofrit ősszel

Így készítsd a gofrit ősszel

Az őszi időszakot átlengi a sütőtök szezon varázsa, és a kávéktól elkezdve minden sütőtökös ízesítéssel készül. Finom édeskés íze ezt a friss, meleg gofrit is különlegessé teszi.
Diétázók, figyelem! Erre a receptre (is) szükség lesz!

Diétázók, figyelem! Erre a receptre (is) szükség lesz!

Szénhidrát helyett sok zöldség és rost : Cukkinis spagetti paradicsomos húsgolyókkal

Napi ajánlatunk

Top videók