Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet

Ezért együnk rendszeresen mandulát

Számtalan előnye mellett ma például azért is, mert Nemzeti Mandula Nap van! (persze ez is az USA-ban :) )

Számtalan előnye van a mandulának (hajra, bőrre, egészségre pozitív hatással bír), melyek közül most 12-t mutatunk. Fogyaszd napi rendszerességgel, de lehetőleg nyersen, így biztos lehetsz benne, hogy nem kezelték semmilyen kemikáliával.

Csökkenti a vércukorszintet, így például a 2-es típusú cukorbetegséggel élők szervezetében segíti a glükózszabályozást. Mérsékli az általános étvágyat is.

Vizsgálatok kimutatták, hogy a rendszeres mandulafogyasztás csökkenti a gyomorégést.

Egy 65 cukorbeteg ember részvételével zajlott kutatás bebizonyította, hogy a diófélék (pl.:mandula) rendszeres fogyasztása hatékonyan javítja az inzulinérzékenységet, csökkenti a koleszterin szintet.

Segít megszabadulni a kilóktól! Tanulmányok igazolják, hogy a mandula fogyasztása segít a súlyvesztésben, illetve a tartós fogyásban. Potenciális szerepet játszhat a kóros elhízás megfékezésében.

Sok diófélével ellentétben lúgosító hatású, így segít a szervezet sav-bázis egyensúlyának beállításában.

Gazdag magnéziumforrás, mely ásvány például az anyagcsere megfelelő működéséért felelős, hiány rengeteg káros hatást eredményezhet (szív- és érrendszeri betegségek, pajzsmirigy megbetegedése, gyomor és bél bántalmai).

A mandula egésze fenolos tulajdonságai miatt remek antioxidáns, megfogja a szabad gyököket.

Remek kalcium- és foszforforrás, így erősítik a csontokat és a fogazatot.

Egyes diófélék (földimogyoró, dió, mandula) nagy mennyiségben való fogyasztása megóvják a szervezetet bizonyos típusú daganatos megbetegedésektől, pl. a mellráktól.

Megóvja az agyat az időskori memóriazavartól és a neurodegeneratív megbetegedésektől, kérleltetik a korral járó kognitív diszfunkciókat és az amnézia kialakulását.

Tele van E-vitaminnal. Ez az erőteljes antioxidáns kiküszöböli a szabad gyököket, segít regenerálni a bőrt.

A mandula zsírszegény és egyszeresen telített zsírsavakat tartalmaz, így rengeteg szív-és érrendszeri betegség kialakulásának kockázatát csökkenti.

 

forrás: undergroundhealth.com

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

5 egészséges, késő esti snack

5 egészséges, késő esti snack

Arra az esetre, ha muszáj...

Napi ajánlatunk

Csokis-céklás palacsinta

Csokis-céklás palacsinta

Gyömbérkrémmel és málnával
Túrós amerikai palacsinta

Túrós amerikai palacsinta

Nemcsak édes, hanem sós változatban is elkészíthetjük! Csigó Zita receptje

Top videók

Így készítsünk egyszerű, de látványos farsangi álarcot

Két nagyszerű ötlet egy kétperces videóban