Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet

Ezért együnk rendszeresen mandulát

Számtalan előnye mellett ma például azért is, mert Nemzeti Mandula Nap van! (persze ez is az USA-ban :) )
2017. február 16.

Számtalan előnye van a mandulának (hajra, bőrre, egészségre pozitív hatással bír), melyek közül most 12-t mutatunk. Fogyaszd napi rendszerességgel, de lehetőleg nyersen, így biztos lehetsz benne, hogy nem kezelték semmilyen kemikáliával.

Csökkenti a vércukorszintet, így például a 2-es típusú cukorbetegséggel élők szervezetében segíti a glükózszabályozást. Mérsékli az általános étvágyat is.

Vizsgálatok kimutatták, hogy a rendszeres mandulafogyasztás csökkenti a gyomorégést.

Egy 65 cukorbeteg ember részvételével zajlott kutatás bebizonyította, hogy a diófélék (pl.:mandula) rendszeres fogyasztása hatékonyan javítja az inzulinérzékenységet, csökkenti a koleszterin szintet.

Segít megszabadulni a kilóktól! Tanulmányok igazolják, hogy a mandula fogyasztása segít a súlyvesztésben, illetve a tartós fogyásban. Potenciális szerepet játszhat a kóros elhízás megfékezésében.

Sok diófélével ellentétben lúgosító hatású, így segít a szervezet sav-bázis egyensúlyának beállításában.

Gazdag magnéziumforrás, mely ásvány például az anyagcsere megfelelő működéséért felelős, hiány rengeteg káros hatást eredményezhet (szív- és érrendszeri betegségek, pajzsmirigy megbetegedése, gyomor és bél bántalmai).

A mandula egésze fenolos tulajdonságai miatt remek antioxidáns, megfogja a szabad gyököket.

Remek kalcium- és foszforforrás, így erősítik a csontokat és a fogazatot.

Egyes diófélék (földimogyoró, dió, mandula) nagy mennyiségben való fogyasztása megóvják a szervezetet bizonyos típusú daganatos megbetegedésektől, pl. a mellráktól.

Megóvja az agyat az időskori memóriazavartól és a neurodegeneratív megbetegedésektől, kérleltetik a korral járó kognitív diszfunkciókat és az amnézia kialakulását.

Tele van E-vitaminnal. Ez az erőteljes antioxidáns kiküszöböli a szabad gyököket, segít regenerálni a bőrt.

A mandula zsírszegény és egyszeresen telített zsírsavakat tartalmaz, így rengeteg szív-és érrendszeri betegség kialakulásának kockázatát csökkenti.

 

forrás: undergroundhealth.com

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

5 egészséges, késő esti snack

5 egészséges, késő esti snack

Arra az esetre, ha muszáj...

Napi ajánlatunk

Top videók

Ez a sütemény csak úgy roskadozik a gyümölcsös máktölteléktől! Zárjuk pitébe az ősz ízeit, a szilvát és a fahéjat!

A süti kapott egy finom, túrós tetőt is, hogy még könnyedebb és ellenállhatatlanabb legyen. Mákos-szilvás pite túrótetővel

A megunhatatlan tócsni - íme négy, egészséges változatban, egy kétperces videóban

Szakítsunk a hagyományos elkészítéssel és süssük a sütőben!