Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: shutterstock

Ezeket együk-igyuk menstruáció alatt. Nézzük, hogy mit tanácsolnak a szakértők!

Mikor fogytán az energiánk, fáj a hasunk, és legszívesebben sorozatokat néznénk egész nap a takaró alatt, akkor jól jön a segítség
2018. January 17.

A közhiedelemmel ellentétben egy doboz fagyi nemhogy nem oldja meg az energiahiányt és a levertséget, de egyáltalán nem is hasznos menstruáció alatt. Ahelyett, hogy a kezünk ügyébe kerülő első tábla csokit egyszerre betolnánk, olvassuk el, mit tanácsolnak a szakértők.

Vasban gazdag ételek: A vérzés következtében a szervezetünk vastartalma csökkenésnek indul, így – a vérszegénység elkerülése végett – érdemes pótolni a vasat. A nők egyébként is hajlamosabbak az alacsony vasszintre, mint a férfiak, menstruáció idején pedig különösen ügyelni kell a vas pótlására, hogy magasan tartsuk az energiaszintet, és ne legyünk rosszul.

Hope Pedraza, táplálkozási tanácsadó ilyenkor hüvelyesek, sötét leveles zöldek, vadvízi halak, magvak és diófélék fogyasztását javasolja – mind gazdag vasforrások. A szakértő továbbá kiemeli, hogy a magas vastartalmú ételek általában sok magnéziumot is tartalmaznak, mely ásvány tovább csökkenti a PMS-sel és a menstruációval kellemetlen tüneteket.

Hal: Legfőképp az egészséges zsírokban gazdag halakat javallott fogyasztani ilyenkor. Calire Martin étkezési szakértő a tőkehal és a lazac bevitelét ajánlja, hiszen ezek gazdag omega-3 források, mely segít csökkenteni a menstruáció okozta gyulladást, javítja a vércukor-szintet, és szabályozza a hormonokat. A halak továbbá remek forrásai a vasnak, a B-12 vitaminnak, az egészséges fehérjének és a magnéziumnak.

Étcsokoládé: Caleb Backe wellness szakértő szerint mikor a hormonjaink megbolydulnak, a csokoládé a nők legjobb barátja. Viszont nem a silány minőségű, cukorbomba csokikat javasolja, hanem a minél magasabb kakaótartalmút. Az étcsoki ugyanis tele van antioxidánsokkal, és bizonyítottan csökkenti a kortizol-szintet.

Víz: Hogy csökkentsük a puffadást, és emeljük az energiaszintünket, Adalise Jacob táplálkozási tanácsadó megemelt mértékű folyadékbevitelt javasol. Menstruáció alatt a szervezet hajlamos a vízvisszatartásra, melyet úgy küzdhetünk le, ha még több folyadékot viszünk be, hogy kihajtsuk a szervezetünkből a vizet. Ez csökkenti a puffadást, hidratálja a szervezetet, így emeli az energiaszintet is.

forrás: Hello Giggles

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Narancsos-étcsokis falatok

Narancsos-étcsokis falatok

Amilyennek lennie kell: a közepén puha, a szélén roppanós.

Napi ajánlatunk

Top videók