Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123 RF

Ételek a pihentető alvásért

2018. December 4.

Ha jól alszunk, azzal nem csupán életminőségünkön javítunk, hanem számos betegség kialakulásának kockázatát is csökkenthetjük. Erősebb lesz az immunrendszerünk, egészségesebb az agyunk és az emésztőrendszerünk. Életmódtól és személyes igényektől függően éjszakánként 7-9 óra pihentető alvásra lenne szükségünk.

Sokan úgy vélik, hogy lefekvés előtt semmiképpen sem szabad már enni, cikkünk azonban rácáfol erre a tévhitre. Vannak ugyanis olyan ételek, amelyek nem befolyásolják az alvás minőségét, azaz felesleges éhesen aludni térni, ezeket az élelmiszereket nyugodt szívvel fogyaszthatjuk az esti órákban.

 

Mandula

A mandula rendkívül egészséges magféle, csökkentheti a kettes típusú cukorbetegség és szívbetegségek kialakulásának kockázatát. Ezen felül segíthet abban is, hogy jobban aludjunk, mivel tartalmaz egy bizonyos melatonin nevű hormont, amely szabályozza az alvásciklusunkat. Szintén az alvást segíti elő a benne található magnézium, ez ugyanis csökkenti a cortisol nevű stresszhormon szintjét a szervezetben.

 

Pulykahús

A pulykahús sokunk kedvence: finom és ráadásul egészséges is. Szintén tartalmaz egy, a melatonin hormon termelését elősegítő anyagot, a trytophant. Egyes kutatások szerint ha fehérjét fogyasztunk az esti órákban, az mélyebb alvást eredményez. A pulykahús pedig kiváló fehérjeforrás.

 

Kamillatea

Apigenint tartalmaz. Ez az antioxidáns bizonyos receptorokhoz kötődik az agyban, ezáltal pedig álmosságot idéz elő. Egyúttal gyulladáscsökkentő és immunerősítő hatásokkal is rendelkezik.

 

Kivi

A kivi szerotonint tartalmaz, amely segíti az agyban az alvásciklus szabályozását. Javítja még az emésztést is, gyulladáscsökkentő hatású, valamint csökkenti a koleszterinszintünket.

 

Cseresznyelé

Igaz, most nincs szezonja, de érdemes megjegyezni a nyári hónapokra. A cseresznye leve szintén melatonint tartalmaz. Emellett már 2,5 dl elfogyasztása is fedezi az A-vitamin ajánlott napi bevitelének 62%-át, C-vitaminból pedig 40%-ot. Ráadásul antioxidánsokban is gazdag.

 

Zsírosabb halak

A lazac, a tonhal és a makréla rendkívül egészséges halfajták. Gazdagok D-vitaminban és Omega-3 zsírsavban, amelyek egyéb előnyös tulajdonságaik mellett abban is segítenek, hogy jobban tudjunk aludni. Mindezt azzal érik el, hogy serkentik agyunkban a szerotonin termelődését.

 

Dió

A dió nemcsak 19-féle vitamint és ásványi anyagot tartalmaz, hanem Omega–3 zsírsavat is, így csökkenti a koleszterinszintet és javítja az alvás minőségét.

Számos olyan élelmiszer közül válogathatunk tehát, amelyek a melatonin és a szerotonin révén segítenek a pihentető, minőségi alvásban. Nagy részüknek ráadásul rengeteg egyéb táplálkozástanilag előnyös tulajdonsága is van. Egy fontos: bármelyik mellett tesszük le a voksunkat, figyeljünk arra, hogy lefekvés előtt minimum 2-3 órával együnk belőle. Közvetlenül elalvás előtt még az ajánlott élelmiszerekből sem érdemes fogyasztani, így elkerülhetjük az olyan emésztési problémákat mint a túl sok gyomorsav termelődése és a reflux.

 

Forrás: healthline.com

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Moon milk, az alvást segítő csodaszer

Moon milk, az alvást segítő csodaszer

Nem a Holdról származik ez a trend, hanem a gyermekkorunkból.
A hosszú alvás utáni fáradtság oka

A hosszú alvás utáni fáradtság oka

Hétvégén könnyen túlaludhatjuk magunkat.

Napi ajánlatunk

Top videók