Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123 RF

Ennyi szénhidrátot kell bevinni a keto alatt

Igenis, kell a szénhidrát akkor is, ha épp ketozunk.
2018. September 12.

A keto manapság az egyik legismertebb diéta, pont azért, mert kizárja a mumusnak titulált szénhidrátot. Az étrendnek fontos része a makrotápanyag-profil követése. Az étkezésünk 70-80%-a legyen zsír, 15-20%-a fehérje, csupán és 5-10%-a szénhidrát. Ezzel érjük el, hogy a szervezetünk a ketózis állapotába kerüljön, ahol – hogy energiát nyerjen – zsírt fog elégetni.

Az étkezési arányszámok egyénenként módosulhatnak. Ha túlsúlyosként kezdünk neki a folyamatnak, akkor napi 30-50 grammban kell maximálnunk a szénhidrátbevitelt. Ez által érhetjük el a ketózist. Ezzel szemben egy rendszeresen sportoló, aktív embernek akár 50-100 gramm szénhidrátra is szüksége lehet egy nap. Viszont mindkét esetben fontos, hogy a zsírokon legyen a hangsúly, fehérjét csak mértékkel fogyasszunk, hogy a szervezetünk ketózisban maradjon.

Hogy kiderítsük, hogy a szervezetük ketózisban van-e, használjunk tesztcsíkot. Ezzel folyamatos ellenőrzés alatt tarthatjuk a szervezetünket és az étrendünket is.

via: Popsugar

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

5 keto-mítosz lerombolva

5 keto-mítosz lerombolva

Rengeteg hiedelem övezi ezt az alacsony szénhidrátos diétát. De vajon mi ezekből az igaz?
5 sztár, akik ketoznak

5 sztár, akik ketoznak

Amikor hírességekről van szó, mindig érdekel minket, hogyan tartják magukat formában.
Mik azok a ketonok?

Mik azok a ketonok?

Ha ketogén diétát folytatunk, akkor a vizeletben levő ketonok a cél, viszont ha cukorbetegek vagyunk, akkor az épp hogy veszélyes előjel.

Napi ajánlatunk

Top videók