Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet

Céklaság, fél egészség - az 5 legfinomabb céklás étel

Sorba állítottuk, melyik az öt legnépszerűbb céklás recept volt. Ebből is látszik, milyen sokoldalú tud lenni ez az alapvetően salátanövény. Készülhet belőle leves, főzelék, köret, de vendégváró falatként is izgalmas.
2015. október 21.

A köztudottan kedvező élettani hatásokkal rendelkező céklát, szerencsére, a mai gasztronómia előszeretettel használja változatos elkészítési formákban. Összeszedtük nektek az álatalatok legkedveltebb céklás recepteket, avagy élet a savanyúságon túl.

5. Tormás céklafőzelék pirított sütőtökkeltormas_cekla_feri

A cékla és a sütőtök már színeiben is garantálják a gyönyörű őszi összképet. A szokásostól eltérő főzelék életérzést garantálja a torma karakteres íze, amit tejszínnel lehet tompítani, az édeskés sütőtök kockákkal pedig megkoronázzuk az egész kompozíciónkat. A tormás sütőtökös céklafőzelék láttán a kis srácok sem fogják a szájukat húzni.

4. Grillezett csirkemell céklamajonézzel

Grillezett csirkemell céklamajonézzelVillámgyorsan elkészíthető és könnyű vacsora lehet ebből a grillezett csirkemellből, melyet céklamajonézzel tálalunk. A csirkemellet sütőben sütjük piros ropogósra, a köretbe pedig a reszelt cékla nyersen kerül, így nem veszít vitamintartalmából. Ha nagyon diétásnak tűnne a vacsoránk, ne ijedjünk meg, a joghurtot majonézzel keverjük és dijoni mustárral bolondítjuk.

3. Céklás humusz

Steiner Kristóf- HumuszVegák, diétázók, keleti konyha rajongók vagy waldorfos szülők ugranak de hozzád délután? Mindenképpen készíts nekik humuszt, amit egy kis céklával megspékelve, igazán különlegessé tehetsz. Turmixgéppel 3 perc alatt elkészíthető. Cékla, csicseriborsó és a tahini szezámpaszta a legfőbb hozzávalók, a friss petrezselyem, snidling, chilipehely és a pirított magvak pedig a kötelezően választható elemek.

2. Céklás, kecskesajtos rizottó

Tökéletesen finom vacsorával tudunk előrukkolni, az egész családnak, ha ezt a céklás rizottót választjuk, hiszen a bor és a fűszerek elhagyásával, egészséges és tápláló fogást tehetünk le az etetőszékre is kisebb gyermekünknek. Alaprizottót készítünk, állandó kevergetés mellett,  majd a végén hozzádobjuk a sült cékla kockákat.

1. Céklás korhelyleves füstölt csülökkel

A végére pedig egy igazi nagyágyú, amit mindenképpen tartogassunk vasárnapra. Az előkészületeket már szombat este meg kell ejtenünk, hiszen a füstölt csülökre vár egy egyéjszakás kaland. Másnap pedig neki kezdhetünk a levesnek, ami olyan kiadós lesz, hogy a második fogást meg is úszhatjuk.

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Az 5 legjobb vérpezsdítő chilis étel

Megnéztük milyen receptekre kerestetek rá nálunk, mikor valami igazán vérpezsdítő étel után kutattatok. Kíváncsiak voltunk, mennyire vagytok bátrak és vállalkozó szelleműek, ha a chili is rákerül a hozzávalók listájára. Most összeválogattuk nektek az öt legnépszerűbb csípős ételt.
Ínyenc sertésragu tésztával

Katus Attila sztáredzőnek sajnos nem sok ideje jut a főzésre, de azért odafigyel, hogy amit eszik, az passzoljon a sportos életmódhoz. Legfőbb szempont, hogy az étel finom és egészséges legyen. Reggelire a tojásrántottát azért egyedül készíti. Szinte az egész világot beutazta már, így volt lehetősége elég sok nemzet ételét megkóstolni. A japán és a mexikói ételek a kedvencei. Családjával együtt nagy halászlé kedvelő, de a halat minden más formában is szeretik.