Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
A kép illusztráció

Átfogó útmutató egy tökéletes kajanaphoz

Egy táplálkozási tanácsadó tippjei
2017. July 15.

Steven Macari a SLVRBK Health alapítója, a Drive 495 táplálkozási tanácsadója saját tapasztalatairól mesélt a Harper’s Bazaarnak. Szerinte az emberek többsége a hízástól való félelem miatt elégtelen mennyiségű szénhidrátot és gyümölcsöt fogyaszt. Valójában pedig csak a feldolgozott szénhidrátokat kell kerülnünk, a gyümölcs pedig az egyik leghatékonyabb, legkönnyebben megemészthető szénhidrátforrás, emellett jótékony hatással van az emésztőrendszerre is.

Macari csak organikus, magas minőségű élelmiszereket fogyaszt – több terméket biodinamikus farmról szerez be, mely sokak szerint még az organikusnál is jobb. Megjegyzi, hogy a hidegebb évszakokban csökken a gyümölcsbevitel, nehezebb friss, minőségi gyümölcsökhöz jutni. Ekkor burgonya, nyers még és rizs teszi ki a bevitt szénhidrátjai nagy részét.

Nézzünk bele Macari ételnaplójába.

Ébredés után: kb. fél liter ásványvíz néhány csepp frissen facsart narancslével és egy csipet tengeri sóval

Kis mennyiségű gyümölcslé is képes beindítani az emésztőrendszerünket. A tengeri só pedig hidratál, beállítja a napi optimális emésztést.

Első főétkezés: 2-3 tojás ghíben kisütve, egy tál gyümölcs, cappuchino organikus tejjel

Általában ezt fogyasztja reggelire, sietősebb napokon viszont bedob egy turmixot (tej, nyers tojás, zselatinpor, tengeri só, fagyasztott málna, kókuszolaj). Nyugisabb napokon pedig marad a kávé, vajjal vagy ghível, első főétkezését pedig ebédidőben fogyasztja el.

Második főétkezés: csirke, paradicsom, uborkasaláta olívaolajjal, 1-2 gyümölccsel

Többnyire a tegnap esti maradék húst fogyasztja (csirke, hal, marha), köretnek gyümölcsszerű zöldségeket vág (uborkát, paradicsomot, paprikát), nem pedig leveleseket – utóbbiak hátrányosan hatnak az emésztésre és az anyagcserére, így ezekből keveset eszik.

Délutáni snack: kantalup dinnye és parmezán

A gyümölcs plusz sajt a hagyományos uzsonna számára, rohanós napokon viszont a reggeli shake-jéhez hasonló italt iszik ekkor is.

Harmadik főétkezés: vad rák, fehér rizs, paprikával és hagymával

Egyfajta rotációt követ a húsokat illetően: csirke est, vöröshús est, halhús est, rákféle est, majd húsmentes est (pl.: padlizsán). Ez jó trükk ahhoz, hogy változatosan étkezzünk, és a lehető legtöbb tápanyagot fogyasszuk.

Lefekvés előtti snack: egy csésze csontleves és barack

Sokaknak a lefekvés előtti nasi jobb és mélyebb alvást biztosít – Macarival ugyanez a helyzet. Hét elején készít egy nagy adag csontlevest, majd minden nap lefekvés előtt egy órával elszürcsölget egy bögrényit. Többnyire gyümölcsöt is fogyaszt mellé.

forrás: harpersbazaar.com

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Ezekre figyel étkezései során a gyönyörű Katalin hercegné

Ezekre figyel étkezései során a gyönyörű Katalin hercegné

Hihetetlenül rövid idő alatt dobta le a szülés utáni felesleget
12 étrendbeli változás, amely csökkentheti a szorongást

12 étrendbeli változás, amely csökkentheti a szorongást

A szorongásos megbetegedés nem játék, talán így is segíthetünk rajta

Napi ajánlatunk

Top videók