Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet

Anyagcsere fokozó ételek

Ha azt vesszük észre, hogy az anyagcserénk már nem a régi, jóval kevesebb ételtől is mintha csak hízni kezdenénk, érdemes kipróbálni a következő praktikákat, hogy újra felpörgessük azt.
2017. november 27.

A sikeres fogyókúra titka az, hogy kevesebb energiát kell bevinnünk az elfogyasztott ételekkel, mint amennyit a szervezetünk eléget az egész napos fizikai aktivitásunk során. Nagyon fontos azonban, hogy ne csökkentsük le radikálisan ezt a mennyiséget, ugyanis ezzel hosszú távon épp az ellenkező hatást fogjuk elérni. Ahelyett, hogy gyorsulna az anyagcserénk, ezáltal pedig gyorsabban égetnénk el a bevitt kalóriákat, pont hogy tartalékolni kezd majd, hiszen gyakorlatilag éhező üzemmódba kapcsol a test, és így szeretné kivédeni azt, hogy minden zsírraktárunktól megszabaduljunk.

Ha azt vesszük észre, hogy az anyagcserénk már nem a régi, jóval kevesebb ételtől is mintha csak hízni kezdenénk, érdemes kipróbálni a következő praktikákat, hogy újra felpörgessük azt.

Útifűmaghéj és citrom

Sokak számára ébredés után az első, amihez nyúlnak, az egy pohár jó erős kávé. A kávéval önmagában nincs gond, viszont nem biztos, hogy érdemes rögtön ezzel indítani a napot. Készítsünk magunknak inkább egy anyagcsere fokozó „csodaitalt”, és váljon ez mindennapi szokásunkká. 2-3 dl vízbe facsarjuk bele egy fél citrom levét, majd tegyünk bele 1-2 teáskanál útifűmaghéjat, keverjük el és azonnal fogyasszuk is el.  A citromos víz reggel azonnali energiát ad és csökkenti a stresszt, a hozzáadott útifűmaghéj pedig természetes rostanyag lévén tisztítja a bélrendszert, fokozza a tápanyagok felszívódását és az anyagcsere működését.

Fűszerek

Az egyik legkézenfekvőbb diétabarát módszer, amellyel anélkül növelhetjük ételeink élvezeti értékét, hogy felesleges kalóriákat fogyasztanánk el, az a fűszerek használata. Néhánynak pedig még az anyagcsere pörgető hatása is kimutatott. A chili paprikában található kapszaicin (amitől csípősnek érezzük) növeli a testhőmérsékletünket, azáltal pedig a kalória-felhasználást is. Emellett a fahéj és az édeskömény is anyagcsere-gyorsító és emésztéskönnyítő hatásúak. Ne féljünk tehát a pikáns fűszerezéstől!

Omega3-ban gazdag fehérjék

Az omega3 zsírsavban gazdag fehérjeforrások, mint az olajos halak (pl. lazac, tonhal, hering, stb.) szintén nagyon jó hatással vannak az anyagcserénk szabályozására, hiszen ezek az egészséges zsírok nem csak a gyulladásos folyamatokat csökkentik szervezetünkben, de aerob anyagcserénket is fokozzák. A magas fehérjetartalmú ételek feldolgozása pedig jóval több energiát igényel a szervezettől, mint például a szénhidrátokban gazdag ételeké, tehát több kalóriát égetünk el emésztésükkor. Ha nincs lehetőségünk elegendő mennyiséget fogyasztani ezekből az ételekből (heti legalább 3 alkalommal), akkor gondoskodjunk az étrendkiegészítő formájában történő pótlásról.

 

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Mivel süssünk, főzzünk ahhoz, hogy egészséges ételeket készítsünk?

Mivel süssünk, főzzünk ahhoz, hogy egészséges ételeket készítsünk?

Amit teljes egészében érdemes száműzni a konyhánkból, az a fehér cukor
A fogyókúra alatt se legyél éhes!

A fogyókúra alatt se legyél éhes!

Gökler Kriszti tanácsai segítenek ennek megvalósításában

Napi ajánlatunk

Top videók

Pesztós-sajtos koszorú

Az egyik legtutibb partikaja ez a pizzatészta alapú koszorú! Nemcsak finom, hanem a középre tálalt tetszőleges mártogatóssal nagyon mutatós is, házibulikon az asztalon a helye!