Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet

A zabpehely ezer arca

Megszabadult 15 kg súlyfeleslegtől. Azóta sportot űz a zabkása készítésből. Ismerjétek meg Gökler Krisztit, a Zabkásakirálynőt!
2016. augusztus 3.

A „Zabkásakirálynő” nevet már évekkel ezelőtt „ajándékoztam” magamnak, még akkor, amikor elkezdtem az egészséges ételekről készült fotóimat megosztani az érdeklődőkkel. Mivel nem titkoltan 15 kg súlyfeleslegtől sikerült megszabadulnom az életmódváltásom kezdetén, sokan megkérdezik, hogy a zabkása lenne-e a titok. A válaszom sajnos nem, a fogyás ennyire nem egyszerű, viszont a zabpehely ettől függetlenül egy nagyon egészséges és roppant változatosan elkészíthető alapanyag.

Mindenesetre csak az a 15 kg súlyfelesleg volt, amitől megszabadultam, a folyamatos edzésektől viszont nem. Olyannyira nem, hogy néhány napja még egy versenyen is részt vettem! Hatalmas izgalommal vágtam bele életem első fitnesz versenyébe, még a színpadon is remegő lábakkal álltam, de nagyon élveztem minden pillanatát. Jó érzés volt megmutatni a hónapokon át tartó munkám eredményét és büszke vagyok magamra, de következőnek már mindenképpen egy dobogós helyezés lesz a cél! 🙂 A versenyen készült Instagramos fotót lejjebb láthatjátok. Most jöjjenek a zabkásák! 🙂

Már önmagában a zabkása is nagyon sokféleképpen elkészíthető. Az alaprecept szinte megegyezik a nálunk jobban elterjedt tejbegrízével, hiszen elég, ha néhány perc alatt egy adag tejben puhára főzzük az apró, vagy nagy szemű zabpelyhet, kedvünk szerint édesítjük, és már fogyaszthatjuk is. Változatossá tehetjük különféle szezonális vagy fagyasztott gyümölcsökkel, megszórhatjuk kakaóval, fahéjjal vagy éppen kókusszal, de ha valami ropogósra vágyunk, akkor az egészséges zsírbevitel érdekében olajos magvakat is tehetünk a tetejére.

Én már szinte hobbit űzök abból, hogy minél több féle változatot elkészítsek, ennek érdekében pedig a zöldségektől sem riadok vissza. Készítettem már répás, cukkinis és céklás zabkását is, és bizony ezek is mind édesek voltak. Különleges színt, állagot és ízt kölcsönöznek az alap kásának, a titok csak a megfelelő ízesítésben és fűszerezésben rejlik. Ha például reszelt répát adok hozzá, akkor vaníliával, fahéjjal és gyömbérrel fűszerezem és dióval tálalom, így az íz világ nagyon hasonló lesz egy hagyományos répatortáéhoz.

Aki esetleg nem kívánja reggelire az édesebb ízeket, azok kipróbálhatják a sós változatot is. Ehhez vízben főzzük meg a zabot zöldség- vagy húsleves kockával, de használhatunk helyettük különböző zöldfűszereket is. A kása tetejére készíthetünk tükörtojást és pirított bacont, így egy igazi laktató kis reggeli egytálételt kapunk.

1_825x620 sharpenZabpehelyből otthon számos keksz variációt kitalálhatunk. A világ egyik leggyorsabb és legegyszerűbb kekszét kapjuk, ha 25 dkg zabpelyhet összekeverünk 3 pépesített banánnal, megszórjuk egy kis fahéjjal, kekszeket formázunk a masszából és 180 fokon 10 perc alatt megsütjük őket. De adhatunk még hozzá magvakat, gyümölcsöket, kókuszt, kakaót, az állag javításához pedig akár tojást vagy kókuszolajt is.

De nem csak ebben a formában használható fel. A boltokban zabpehelylisztet is vásárolhatunk, vagy otthon magunknak is ledarálhatjuk az egész szemeket, hiszen alternatív lisztként bármilyen süteményben megállja a helyét. Az én személyes kedvencem a zablisztes palacsinta, de sütöttem már belőle piskótatekercset és kókuszkockát is, ezekhez a süteményekhez is nagyon jól működött ez az egészségesebb lisztváltozat.

Végezetül néhány szó arról, hogy miért is tesz olyan jót az egészségünkkel ez a gabonafajta. Magas rosttartalmának köszönhetően az egészséges szénhidrátforrások közé soroljuk, mivel segíti az emésztésünket. Csökkenti a vércukor- és koleszterinszintet, magas a B vitamin és a magnézium tartalma, és lassú felszívódása miatt sokáig eltelít, hiszen csak fokozatosan szívódik fel szervezetünkben.

4_825x620 sharpen

 

 
 
Megosztom barátaimmal
Gökler Krisztina

Gökler Krisztina receptje

Napi ajánlatunk

Top videók