Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: shutterstock

8 mód, hogyan romboljuk a testünket úgy, hogy észre sem vesszük

Érdemes figyelni ezekre a folyamatokra
2017. November 18.

Az egészségünkre számos dolog lehet előnyös, és számos más hátrányos hatással. Most 8 olyan cselekvést hoztunk, melyek mindegyikét szinte minden nap végezzük, viszont gyakran nem tudatosul bennünk, hogy ártalmas módon.

1.Nem megfelelően ülünk: Ín- és izomtörzs sérülések alakulhatnak ki, ha rossz tartással ülünk. Nem feltétlenül a széket kell hibáztatni – egy jó kialakítású székben is lehet elernyedten, rossz tartással ülni. Célszerű beszerezni egy ergonomikus kialakítású széket, az ülőke teljes részére ülni (nem csak a szélére), és lábainkat kényelmes pozícióban, a talajon elhelyezni. A hátunkat pedig támasszuk meg, használjunk kis párnát, ha szükséges.

2.Kihagyunk étkezéseket: Ez túlevéshez vezethet, mely belső gyulladásokat okozhat. Ahelyett, hogy időhiány miatt kihagyjuk a reggelit, vagy hogy beérjük magunkat a munkában, nem ebédelünk, legalább napi háromszor étkezzünk megfelelő mennyiségű és minőségű ételt.

3.Rosszul ülünk az autóban: Itt is érdemes egy kis párnát helyeznünk a derekunkhoz, sőt ajánlott közel ülni a kormányhoz, ha az kényelmes. Az egyenes testtartás pedig kötelező. Továbbá a térdeink mindig legyenek magasabban, mint a csípőnk.

4.Nem fogyasztunk fehérjét reggelire: Nem mindegy, milyen élelmiszert eszünk reggel. A fehérje növeli a telítettségérzetet, így snack nélkül is kihúzzuk ebédig. Válasszunk tojást, mogyoróvajat, joghurtot reggelre.

5.Túl sokáig ülünk egy helyben: Egyszerű az irodában tenni óránként egy sétát, vagy guggolgatni, viszont máshol is csempészhetünk egy kevés mozgást. Egy hosszú repülőúton a lábujjaink és a farizmaink mozgatása, és a vállunkkal való körzés is segít.

6.Nem használunk naptejet: Az UV-sugarak még az ablakokon is áthatolnak, így akkor is károsodik a bőrünk, mikor zárt helyen ülünk, de ablak mellett. Évszaktól függetlenül használjunk naptejet (arcra minimum 30 faktorosat).

7.Nem fogyasztunk zöldséget és gyümölcsöt: A feldolgozott cukrot tartalmazó élelmiszerek többek között a bőr gyulladását is okozhatják. Együnk inkább magas antioxidáns-tartalmú zöldségeket és gyümölcsöket, például bogyósokat.

8.Túl kemény házimunka: Valójában egy kemény porszívózás is ártalmas a testünknek. A hétvégi kertészkedés és a nagytakarítások azért rosszak, mert mindent egy levegővételre akarunk elintézni, így a testünk akár órákig is dolgozhat, lefáradhatnak az izomcsoportok.  Könnyítésképp pihenjünk az egyes etapok között, végezzünk nyújtásokat, vagy osszuk el több napra a feladatokat.

forrás: Business Insider

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Nagyon nem ajánlott kihagyni a reggelit

Nagyon nem ajánlott kihagyni a reggelit

Szakértők elmondták, hogy miért nem
Tuti tipp, hogy egészséges reggelivel indítsuk a napunkat: együnk fagyasztott brokkolit!

Tuti tipp, hogy egészséges reggelivel indítsuk a napunkat: együnk fagyasztott brokkolit!

Rengeteg módon felhasználhatunk egy zacskó fagyasztott brokkolit, ezzel egy kis zöldet és nagyon sok egészséget csempészve a napunkba.
Erre a reggelire esküszik a Harvard Egyetem egyik doktornője

Erre a reggelire esküszik a Harvard Egyetem egyik doktornője

Mindössze 3 remek összetevőből áll a napindító fogás

Napi ajánlatunk

Top videók