Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123 RF

7 remek vasforrás

A spenót mellett más élelmiszereknek is van magas vastartalma.
2018. September 13.

1.Lencse

Vastartalma mellett remek rost- és fehérjeforrás. Már 150 grammnyi kiteszi a napi vasszükségletünk harmadát.

2.Vörös hús

A Newcastle Egytem kutatói felfedezték, hogy azok, akik rendszeresen fogyasztanak vörös húst, kevésbé hajlamosak a vashiányra, mint azok, akik kevesebbszer fogyasztják ezt az élelmiszert. Nem kell viszont minden ebédre steaket enni, heti 500 gramm vörös hús az ideális mennyiség.

3.Tökmag

Már egy maréknyi kiteszi a napi ajánlott vasbevitel 20%-át. A tökmag gazdag még cinkben, rézben, magnéziumban, valamint olyan antioxidánsokban, amelyek számos betegség megelőzésében segíthetnek.

4.Quinoa

Ennek a gluténmentes rizsalternatívának akkor élvezhetjük vastartalmát, ha lassan főzzük, vagy áztatjuk. Ez azért van, mert ha a benne levő fitinsav aktiválódik, kioldja a vasat.

5.Brokkoli

C-vitamint tartalmaz, amely segít, hogy a szervezetünk jobban felszívja a vasat.

6.Étcsokoládé

Amellett, hogy remek antioxidáns-forrás, már egy adag kiteszi a napi vasszükségletünk 20%-át. Viszont figyeljünk a cukorra – vacsora után elég egy kocka, nem kell az egész táblát benyomni.

7.Pisztácia

Négyszer annyi vasat tartalmaz, mint más olajos magvak.

via: Purewow

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

A 7 legjobb fehérjeforrás a húson kívül

A 7 legjobb fehérjeforrás a húson kívül

Miket együnk, ha nem szeretnénk húst fogyasztani?
Top 10 kedvenc brokkolis receptünk

Top 10 kedvenc brokkolis receptünk

A brokkoli krómtartalma miatt segíti a zsír elleni küzdelmet. Emellett pedig az izomnövelést is támogatja, és elősegíti a regenerálódást.
Sós karamellás- étcsokoládés biscotti

Sós karamellás- étcsokoládés biscotti

Sós, édes, roppanós. Süssük meg és a reggeli kávénk tökéletes kísérője lesz!

Napi ajánlatunk

Top videók